BBC apologises to Cornwall Council and CORMAC for breach of editorial standards

Cornwall Council and CORMAC, the company owned by Cornwall Council which maintains Cornwall’s roads, welcome the apology broadcast on BBC Radio Cornwall today (16 January 2018). In the apology the BBC acknowledges that the BBC’s failure to give CORMAC and the Council an opportunity to respond during a phone in programme in May 2016 breached BBC editorial standards.

The complaint made to the BBC arose after a number of false and damaging statements were made during the live broadcast which we believe were detrimental to the reputations of Cornwall Council and CORMAC, to the people that work for these organisations and to Cornwall itself. BBC Radio Cornwall has apologised to Cornwall Council and to CORMAC for the failure to offer them an opportunity to respond to the statements broadcast and for the unfairness to them that this failure caused.  The BBC also apologises for the lengthy delay in resolving the editorial standards complaint.

Continue reading

Cornwall Council and CORMAC welcome the apology and the BBC’s acknowledgement of its lapse in editorial standards but remain disappointed that the inaccurate statements clearly made on air will not be corrected.

BBC apology  

In May 2016 we broadcast a phone-in about CORMAC, the company owned by Cornwall Council which maintains Cornwall’s roads.  The phone-in included a number of comments which CORMAC and the Council regard as factually inaccurate and unfair to them.  Although we believe it was justifiable to broadcast them, they amounted to the kind of criticism which CORMAC and the Council should have had a timely opportunity to respond to. We acknowledge that we should have given CORMAC and the Council such an opportunity, and that our failure to do so breached BBC editorial standards. Radio Cornwall would like to apologise for the unfairness to them which this caused, and the BBC would like to apologise for the lengthy delay in resolving their complaint.

The complaint summary is published on the BBC website.

 

Story posted 16 January 2018